tambur

tambur

tisdag 13 maj 2014

Trå-kigt

"Jo, jag vet! I ett visst skede börjar man klättra längs väggarna!" sa en annan mamma och syftade på att vara hemma med små barn. Hon förstod precis hur det känns just nu. Alla som varit hemma med barn förstår. Eller varit sjukledig. Eller av någon annan orsak dagledig. I nåt skede kommer det. Men e uttråkad. Fast det är klart att man ändå vill vara just föräldraledig o ta hand om sina barn, men det gäller liksom att inte helt stanna upp. Nånting måste man ha som stimulerar. Men det kan inte vara för stora projekt eftersom man är så bunden till den lilla. Tills nu har jag endast njutit av att bara vara, men nu börjar det kännas tråkigt. När man vilat i en vecka och inte känner sig ett dugg piggare, varit uttråkad på grund av vädret o allmänt enformiga dagar, kan man behöva nånting som piggar upp. Det blev liljor idag.

De doftar i hela huset! 
Och så dehär. Lite inspiration ska man väl få. 
Nu må det fortsätta regna hur mycket det vill. Snart e ändå sommaren här och vi har en hel del planer. Då gissar jag att jag inte känner mig uttråkad längre. Bara glad över att få vara ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar