tambur

tambur

onsdag 14 maj 2014

Tänk om, kvinna!

Oh no, snart kommer skolbarnen hem och jag har ju fått precis ingenting gjort idag! Jag hade ju bestämt mig för att dammsuga. Alltså, jag vill ha dammsugat! Nu! Hela huset! I övervåningen spottade jag en dammråtta o nere i tamburen är det sandigt av barnvagnen. Jag avskyr att gå över en sandig tambursmatta till badrummet. Varför har jag inte fått nånting gjort den här dagen?! 
Ja, vad e det som tagit min tid? Väntas nu. Förutom sonen som fått sin tid har jag: delat ut reklam för euvalskandidater (hade några postlådor kvar efter gårdagen. det var ganska roligt att köra runt på nya vägar och upptäcka näromgivningen), röstat i eu-valet, handlat mat och mylla, varit in på apoteket och skaffat fiskleverolja (ifall det skulle hjälpa mot att lossa hår. Jag lossar massor!), köpt blommor på torget, planterat blommorna, tvättat en maskin och hängt upp den. Ja. Det  har jag gjort. Men, det var ju inte ingenting. Klart att jag inte hunnit dammsuga! Nu får jag nog tänka om! Måste lära mig att inte vara så krävande och sträng mot mig själv. Nöjd över det jag fått gjort och inte arg över det ogjorda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar