tambur

tambur

onsdag 19 februari 2014

Ordning o reda

Äntligen är vår arbetshörna städad! Och jag kan i te ens ta äran åt mig. (Fast jag kan inte heller kallas skyldig för den oreda som rådde just här. Oreda på andra ställen i huset är jag ofta medskyldig till.) På det här bordet brukar det samlas en massa grejer: teckningar, leksaker, sladdar till diverse tekniska prylar, pysselmaterial osv, så det inte alls går att sitta där och arbeta. Men nu har det städats lite här och man har faktiskt möjlighet att använda den här arbetshörnan igen. 

Tänk om man alltid kunde hålla ordning och reda!  Det finns ju de som klarar av sånt, men vi hör definitivt inte till dem. Vi lyckas ofta få huset råddigt och städar upp då vi ska ha gäster eller då jag bara börjar må så dåligt av oredan. För det är ju bara så att man mår bättre om man har ordning och reda runtomkring sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar