tambur

tambur

torsdag 27 februari 2014

Blommor och minnen...


Dehär blommorna fick jag av en fin vän som gratulerade oss till Lillebrors ankomst. Jag blev så glad för att hon visste att jag skulle gilla rosa ranunkler och därför inte valde en ljusblå bukett vilket kanske hade varit typiskt bara för att jag fått en pojke. Jag skulle säkert ha tyckt om en ljusblå bukett också, men nu blev jag speciellt glad över att hon känner mig så väl och ville att buketten skulle vara till mig :)
Bakom skymtar vårt bröllopsfoto. Vi gifte oss den 15 januari och det året var det kanske lika dålig vinter som i år, för vi fick ingen snö alls på vår bröllopsdag. Vi hade planerat att ta fina vinterbilder utanför kyrkan, men det går inte alltid som man tänkt sig! Vi poserade med vit vinterpäls på bar gräsmatta ;) Jag hade fått låna den vackra pälsen av en av Finlands vackraste lucior, så det var klart att vi ändå skulle ha en utebild. Soligt var det i alla fall! Jag var kanske inte fullt så lycklig över vädret just den dagen, men såhär efteråt kan vi bara skratta åt det (och allt annat som inte gick enligt planen den dagen). Våra barn undrade här om dagen ifall vi har filmat vårt bröllop. Vi ska nog söka fram den där VHS kassetten och låna en VHS spelare, för det skulle faktiskt vara roligt, men säkert också pinsamt, att se alltihop igen. :) Ibland tänker jag att det är bättre att inte filma sådana här stora dagar eller händelser. För då får man bara ha den där fina minnesbilden som man fick just då och inte kunna kritisera det efteråt. Men jag gissar att våra barn kommer att tycka om att titta på hela ståhejet. Åtminstone den mer romantiska av dem :)
Tack Melina och tack Lisa för den fina buketten och pälslånet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar