tambur

tambur

tisdag 4 mars 2014

Suits

Det brukar bli filmer för mig, oftast lättsamma komedier, då jag tittar på nåt på Netflix, men för någon vecka sedan hittade jag serien Suits och fastnade direkt! Nu har jag sett första och andra säsongen. Det är avkopplande och härligt att drömma sig bort till en helt annan värld med höga ambitioner, lyckade karriärer, vackra kläder och intelligenta, snygga människor med supersjälvförtroende. Man kan behöva lite sånt när man sitter här i sina mjukiskläder och märker att amningshjärnans kapacitet är ännu mindre än vanligt. Efter gymnasiet övervägde jag faktiskt juridikstudier och gick prepkurs till juridiska fakulteten, men i samband med inträdesprovet märkte jag att det inte var nånting för mig trots allt. Jag är nog ingen Mike Ross... Ska hålla utkik efter fortsättning, tror det finns ännu två säsonger till, men vad ska jag titta på nu? Nån som kan tipsa om nån annan bra serie? Breaking bad och House of Cards har också gått heta här hos oss, men de är lite för råa för mig.

5 kommentarer:

  1. Vi var ju flera från min klass som sökte in till juri detdär året. Undrar hur många som kom in. Vet att det åtminstone blev en jurist från vårt gäng.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Wow Sarah! Homeland är spännande och man vill veta hur det går. Tror det blir några avsnitt imorgon också :)

      Radera
  3. Bron/Broen är också jättebra ifall du inte sett den! :) Kriminalserie som är ganska rå men snyggt gjord!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset,Bettina! Diggar Sofia Helin och har sett nåt avsnitt, men inte hela serien.

    SvaraRadera