tambur

tambur

lördag 15 mars 2014

152 rutor

Idag när vi tittar ut ser vi en VIT gräsmatta och tillsammans med många, många andra har vi suckat över att vintern igen gör sig påmind. Men igår och dagarna innan har det varit soligt, så soligt att jag plötsligt började tvätta fönster. 76 fönsterrutor har jag att tvätta. Det är dubbla fönster. 76X2 är 152. 152 rutor alltså. Och varje ruta skall förstås tvättas på båda sidor. 152X2 är 304. 304 fönsterytor alltså. Och jag vet att många stora hus har ännu fler rutor, men det här räcker nog till! Det som tar så lång tid är att dehär fina gamla fönstren måste lyftas ut. 
Men när solen skiner där ute är det riktigt roligt att tvätta fönster. Så länge man inte tar någon stress över det. Skulle vilja ha rena fönster till påsken, men vet inte om jag får alla rutor tvättade i den här takten. 

Igår passade jag alltså på att tvätta stora köksfönstret medan Lillebror sov ute i vagnen. Runt huset sprang Storebror och hans jämnåriga kompis och jagade osynliga fiender. De beskyddade Lillebror, sa de. Jag hade alltså underhållning på gården och solen sken. Då står man gärna och balanserar med sin trasa ;)

Fint blev det i köket!


Har ni förresten märkt att jag inte alltid delar nya inlägg på Facebook? Ibland händer det alltså saker på bloggen som inte syns på Feijan. :)

2 kommentarer:

  1. Bra träning för armarna med allt fönsterputsandet! Själv har jag outsource'at den uppgiften ;-) Fast vi har stora enskilda fönster, så det är ju nog åtskilligt lättare att skvabba än att jynssa på med trasa ruta för ruta :-D Brava!

    SvaraRadera
  2. Ja, träningen får man ses som en positiv bieffekt! ;) Men jag tänker som du att det är helt ok att outsource'a den här uppgiften, man behöver inte samla husmorspoäng bara för poängens skull! :)

    SvaraRadera