tambur

tambur

tisdag 4 mars 2014

Fastlagstisdag

Såhär glada har vi varit hos oss denna fastlagstisdag! 

Efter en rekordkort natt (tack vare den glade ungen ovan), och många mycket korta nätter dessförinnan, får man väl vara ganska nöjd över att vi höll humöret uppe hela dagen. Receptet? Jo: 
1. Vila i soffan så mycket som möjligt
2. Köp förgräddade bullar (Mina barn tycker INTE att det blev sämre fastlagsbullar för det. Jag själv hade nog njutit mer av att äta hembakt, men att baka idag hade varit att utmana ödet. Kanske det blir hembakt nästa år?) och...
3. ät fastlagsbullar flera gånger under dagen.
4. Ta en tupplur i soffan.
5. Ligg på golvet raklång och sträck ut ryggen. Länge.
Följer man det här receptet så finns det goda chanser att krafterna räcker till att tvätta en maskin kläder och hänga upp den, göra läxor tillsammans med barnen i lugn och ro, dammsuga tamburen (igen! Tack vare det här vädret...) och leta efter bibbaböcker under sängar och soffor. Däremot har man detta år inte prioriterat att fota en läcker fastlagsbulle och inte någon läcker bloggerska heller. Det får bli till en annan gång! Och, det är på riktigt en stor grej för mig att jag lärt mig vara skonsam mot mig själv och klarar av att ta en dag utan krav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar