tambur

tambur

torsdag 27 mars 2014

Affärer

Idag blev det utfärd till stan. Ja, eller till flera städer. Den lilla bilen var fullpackad när vi for och fullpackad när vi kom hem. Men inte med samma grejer. Vi förde bort en hel del kläder till second hand butiken numero uno. Det var mest storasysters och mina gamla kläder. Fast, de flesta var inte så gamla, bara konstiga felköp som inte används. Och jag tycker inte om att ha onödiga grejer så försöker göra mig av med sånt. När vi kom hem hade vi fyndat. Mest på second hand. Till Lillebror fyndade vi en begagnad "paraplykärra" (fast utan paraply!). Den är i riktigt gott skick. Vi behövde en sådan eftersom vagnen inte ryms in i min minibil och så är den mycket lättare att ha med då man åker och handla eller på utfärder. Vi testade den redan idag i köpcentret och han trivdes finfint i den. 
Det bästa vi kom hem med var nog ända buxbom till trappan och så ranunkler! Den är nog en av mina favoritblommor. Den har blivit rätt så populär, syns i var och varannan blogg. Såhär fint blev det i köksfönstret hos oss
Den kunde också vara ett starkt alternativ till brudbuketten. Alltså, om man skulle planera en sån. Vita ranunkler i ett fång. Åh, vad vackert!

Visste ni att det finns flera hundra arter av ranunkler. smörblomman som vi brukar plocka i midsommartider hör till ranunkelfamiljen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar