tambur

tambur

söndag 23 mars 2014

Det pikulilla rummet

Det blir onekligen en utmaning att få det att gå ihop då man bara har bara en toalett i ett hushåll på fem personer. Alltså. I vanliga fall är det faktiskt inget problem eller hur, men lägg till att vårt lilla badrum dessutom fungerar som hjälpkök, det är här vi tvättar kläder, här har vi skötbordet och här duschar man och tvättar tänder. Den största trängseln råder om morgnarna då skolbarnen tvättar tänder, nattblöjan skall bytas bort o den lilla stussen tvättas, pappan stänker lite rakvatten på sig och mamman bara ser sig i spegel och suckandes försöker böja ögonfransarna mellan tvättmaskinstömning och -fyllning. Men det går. Vi tycker om varandra och har det ganska mysigt. Men. Då någon, eller flera, drabbas av spysjuka, DÅ blir det en verklig utmaning kan jag berätta! Nu har vi testat på det också. Tvättmaskinen har tvättat så den till slut började protestera. Golvet var täckt av tvätthögar som stod i tur, legon som, även de, måste tvättas eftersom de blivit offer för nattens överraskande sjukor och NU ville vi inte alla vara här inne alla samtidigt. 

Men, det är ingen fara på taket nu längre. Alla mår bra och till och med min tredagarsarmamigränsomaldrigvillegesig har gått över. I morse vaknade vi alla lyckliga och utvilade igen. Trots att dethär veckoslutet inte riktigt blev som vi tänkt. Nu hoppas jag att min kära vän tvättmaskinen också är utvilad och tänker centrifugera riktigt snällt.


1 kommentar:

  1. Puh, tur att ni är friska igen! Vet inte riktigt hur jag skulle klara det med "bara" ett badrum... hemskt i-landsproblem egentligen... Kram<3

    SvaraRadera