tambur

tambur

lördag 19 april 2014

B-day morning

Vaknade till solsken och brickan! :) 

För ett år sen den här dagen åkte jag med mina elever till simhallen. På väg därifrån fick jag ett samtal av min mamma. Visste att hon inte ringer mitt i arbetsdagen för att gratulera mig. Förstod genast att det vi var ganska förberedda på hade hänt. Och så var det. "Mommo har dött i natt." Hu, en sån sorg! Vi har saknat våran Mommo sedan dess! Varje dag ber vi ännu i aftonbönen för Mommo i himlen. :) Jag önskar att hon hade fått se vår Lillebror. Vad hade hon kallat honom månntro?
Men idag ska vi fira! Inte så mycket mig, utan dopbarnet. Känns som om denhär dagen omspänner hela livet: påsken, dop, födelsedag och minnet av Mommo.
Glädje och sorg, men allra mest tacksamhet! 

1 kommentar:

  1. Precis! Har oxå reflekterat över det samma som du återger ovanför. Min morfar dog oxå 19. april, för fem år sedan i dag faktiskt. För att lägga till listan över livets begivenheter på detta datum så har vår gudsons föräldrar bröllopsdag i dag ;-) Njut av dagen i all tacksamhet!

    SvaraRadera