tambur

tambur

torsdag 11 december 2014

Grönt och vitt

Det är en väldigt blåsig dag! Vi höll på att blåsa bort under förmiddagspromenaden! Men solen tittade fram en sekund och jag försökte passa på att ta någon bild. Konstaterar igen att det skulle vara roligt med en riktig kamera och lite mer kunskap. Julfärgerna hos oss är i alla fall grönt och vitt. (Och såklart lite rosa!) Vita julblommor, hyacinter i mossa, lingonris och kransar! Ännu saknas kransar på pardörrarna, men ganska mycket grönt har vi pyntat med.
Hyacinterna har snart blommat ut, så det blir att plantera nya, så har vi alldeles färska sedan på julen!
Julstrumpan som jag fått av Jeanette har faktiskt fått hänga uppe hela året! Rosa funkar alltid hos mig! :)

Förra året köpte jag en fin dörrkrans på julmarknaden i byn och jag hade faktiskt kvar den ännu. Nu återanvände jag själva stommen och band årets krans på den. Det gick fort! Ett litet tips till er ;)

Och så en kvällsbild till slut. Jag brukar binda lite lingonris runt hjärtat i fönstret. Tror den här ljusstaken var en julklapp av min syster för några år sedan.
Nu skall vi greja oss i ordning och åka iväg och skjutsa Storasyster på luciauppträdande med kören. Det är fullt med konserter, uppträdanden och julfester! Men vi försöker väl att inte stressa utan njuta av adventstiden, eller hur? :)
Ha en bra dag allihop!




2 kommentarer:

  1. Absolut, rosa funkar alltid hos dig! Och vilken kul året-runt-julstrumpa! ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles för fin för att gömmas in i ett skåp! :)

      Radera