tambur

tambur

onsdag 10 september 2014

Håret

Tidigare har jag varit ganska nöjd med mitt hår. Sådär i det stora hela. Men den senaste tiden har det blivit mer o mer stripigt och torrt. Jag tappade en hel massa efter förlossningen, så mycket att jag kände mig tvungen att klippa det kort. Nu har det börjat växa ut igen och jag hoppas att det blir tjockt som förr, men vet att även åldern gör att håret ofta blir tunnare. 

Hur som helst, det jag ville komma till var, att jag idag tvättade håret med ägg för första gången. Många av er läsare har säkert redan övergått till någon sådan ekologisk tvättmetod för länge sedan, men jag har inte riktigt känt det så lockande trots att jag försökt hålla mig med så lite kemikalier som möjligt. (Vi använder t.ex. endast kokosolja som fuktighetskräm, salva på eksem, läppfett osv) Men, idag testade jag alltså. Ett ägg, en sked honung och två teskedar bakpulver. Och nu känns mitt hår som mitt eget igen! Det ser fortfarande inte klokt ut, eftersom frisyren vuxit ur och jag inte riktigt är vän med den här längden, men det känns så mycket bättre. Mjukt, lent, inte torrt, men inte heller flåtigt. Jag vågar tro att det blir bra igen.
Ska bespara er från en bild på mitt hår denna morgon, men såhär såg schampot ut innan jag vispade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar