tambur

tambur

torsdag 10 juli 2014

Sy, sy, rara symaskin

Allt packat och klart för stranden! Dessa veckor spenderar vi dagarna på stranden då Storasyster och Storebror är i simskolan. I den stora kassen som jag sydde förra året ryms alla handdukar, filten, vattenflaskor och kepsar.
Igår tyckte jag att det blev lite obekvämt och bökigt med våta handdukar under huvudet då jag låg där på stranden. Saknade en strandkudde
Så, i morse gjorde jag slag i saken och cyklade på min nya cykel iväg till tygaffären i våran by. Hittade ett utmärkt tyg, stadigt för utomhusbruk, och sydde mig ett kuddfodral. En innerdyna hade jag redan och tänkte att det ju måste vara ett fodral som går enkelt att ta av och tvätta. Inget märkvärdigt, ett par sömmar på tio minuter och voilà!
Den fungerade perfekt på stranden! 
Och passar perfekt i trädgårssoffan.
Det brukar vara ett gott tecken att symaskinen lyfts fram och kreativiteten flödar. Det brukar betyda att jag mår bra.

Ser ni förresten min nya cykel? Äntligen har jag skaffat en riktig tantcykel. Tack till mina elevers föräldrar våren 2013! Det var av er jag fick ett presentkort, minns ni? :) Nu kom presentkortet i användning. Och precis som ni tänkte, till nånting åt mig själv. Just en sådan cykel jag ville ha. Tusen, tusen tack! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar