tambur

tambur

lördag 5 juli 2014

Stranddag äntligen!

Det blev sol och strand för hela slanten idag. Äntligen, säger vi! Fjärde juli! Och tänk så väl den nya bikinin passade in just idag (fast jag menar igår eftersom det nya dygnet redan börjat)! Stars and stripes liksom! 
Lillebror som varit febrig i en vecka var äntligen sig själv igen, sitt lugna jag, och sov mest i sin vagn i skuggan.
Vi var inte ensamma på stranden. Hela gänget med kusiner var där, men nästan inga andra. Inte konstigt att jag trodde att just denhär stranden var vår egen då jag var liten. Det är mest vår släkt som håller till här. Barnen lekte och hade roligt i vattnet. Precis som jag lekt med mina syskon och kusiner på samma strand för 30 år sedan och 26 år sedan och 20 år sedan...alltid! Allt är som förr bara att vi nu hör till de vuxna och det har kommit en ny generation. Barnen älskar förresten att höra hur det var när jag var barn. Hela verkligheten utan mobiltelefoner och säkerhetsbälten i baksätet fascinerar!
Dethär var nog bästa dagen på sommaren såhär långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar