tambur

tambur

måndag 5 september 2016

Höstsol och äppeldoft

Det är ett riktigt härligt solsken där ute och jag kom på att det förstås går bra att förbereda äppelmosen ute på terrassen - ja det går bättre än inne på diskbänken! Inomhus hade jag aldrig upptäckt gässen som flög över hösthimlen och ropade "på återseende!".


Passar på att koka min första sats äppelmos då jag ändå är hemma med ett litet sjukt troll. Och så en paj åt skolbarnen och några extra barn som är påväg här förbi ett slag efter skolan. 

Det är första året som vårt träd ger så här god skörd. Tror det tidigare rekordet varit 5 st ätbara äppel och i år är trädet fullt! Det harmar lite att jag inte minns vad det är för sort på våra mörkröda frukter. Är det nån som känner igen så får ni gärna tipsa! 

Hälsningar från ett härligt doftande kök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar