tambur

tambur

måndag 20 januari 2014

Lite försenat...

Nu har dagarna blivit längre och mycket mycket ljusare! Marken är vit och solen har visat sig riktigt länge flera dagar nu! Det är så vackert och vintrigt nu äntligen!

I fredags kom kollegerna med härligt våriga tulpaner. Krispiga och ljusa. 
Jag måste erkänna att jag inte var helt beredd. Alltså inte det att kollegerna kom på besök, men jag var inte ännu riktigt beredd på tulpaner. På våren. Det har ju knappt varit vinter ännu och jag har njutit så av vår fina gran (som inte ännu börjat barra) så den har fått stå kvar och pappersstjärnorna i fönstren ger ett så mysigt sken ännu om kvällarna. 
Idag beslöt vi att ta tag i julen o kasta ut den. Granen sågades itu mitt på vardagsrumsgolvet och adventskalendern tog jag ner från köksväggen.

Nu passar tulpanerna bättre in. Tror jag ska skaffa mera tulpaner imorgon. Men pappersstjärnorna får vara kvar, bara några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar